Hoofdstuk 1 9-8-2022 t/m 12-8-2022

12 augustus 2022 - Sogndal, Noorwegen

Hoi allemaal,

Ten eerste: ik ben veilig aangekomen in Sogndal!

De reis was lang, eerst met het vliegtuig naar Oslo, daar overnachten en de volgende dag met de bus naar Sogndal. Maar: de reis met de bus was heel relaxed en prachtig! Ik heb echt mooie dingen gezien onderweg. Tegen het einde van de middag kwam ik aan in Sogndal en bij mijn kamer daar. Het huis is van buiten heel mooi. Van binnen is het eenvoudig, maar alles wat ik nodig heb is er en het is mooi schoon. Ik had verwacht dat er al wel mensen zouden zijn, maar ik was de eerste. Het blijft dus nog even spannend wie mijn kamergenoot en huisgenoten worden.

De eerste avond heb ik samen met Isolde en Sabine (twee meisjes van de pabo in Nederland) gegeten en heb ik mijn spullen uitgepakt. Ook hebben we 's avonds nog even een klein rondje door het dorp gelopen.

Op de eerste echte dag hier ben ik samen met Sabine en Isolde eerst naar een Jysk gegaan om leuke dingen voor onze kamers te kopen. Daar zijn we zeer in geslaagd, al zeg ik het zelf. Daarna hebben we ook nog even boodschappen gedaan. Dat was wel even schrikken zeg! Ik wist dat dingen hier duurder waren dan in Nederland, maar zoveel duurder had ik ook niet verwacht! Een klein doosje frambozen kost al zo'n tien euro. 'S avonds hebben Isolde, Sabine en ik samen nog gekookt en gegeten. Daarna zijn we op tijd gaan slapen.

Vandaag is de tweede echte dag én ik ben jarig vandaag! Dat is wel raar hoor, om hier jarig te zijn. Daarom mis ik vandaag iedereen van thuis wel best erg, maarja, dat hoort erbij denk ik. Vandaag heb ik samen met Sabine en Isolde geshopt in het winkelcentrum hier. Dat was ook erg gezellig! Vanavond gaan we uit eten (dat wordt denk ik een rib uit mijn lijf, haha) voor mijn verjaardag. Daar heb ik wel zin in.

Maandag is de eerste schooldag, ik hoop vanaf dan veel avonturen te gaan beleven, zodat de tijd hier voorbij vliegt!

Foto's:

20220809_12393420220809_20102020220810_14280320220810_15465020220810_20293420220810_17564920220811_22033720220811_13341420220811_133422

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Monica rijkaart:
    12 augustus 2022
    Ik zie je met een jas aan. Is het daar koud?
    Veel plezier plien