Inleiding blog- voor vertrek

7 augustus 2022 - Olburgen, Nederland

Overmorgen is het zover! Dan stap ik op het vliegtuig naar Noorwegen. Ik zal daar één semester (tot en met december 2022) gaan studeren aan de Western Norway University in Sogndal.

Ik ga daar de minor "Outdoor Education and Nordic Frilufstliv" volgen. Wat deze minor precies inhoudt is voor mij ook nog een verrassing, ik ga dat immers daar leren! Ik weet echter wel dat ik de vakken Outdoor leadership en Friluftsliv Natur og Kultur ga volgen. Outdoor Leadership gaat over het begeleiden van excursies in de buitenlucht, met name in de Noorse natuur. Friluftsliv Natur og Kultur gaat over de Noorse filosofie Friluftsliv. Deze filisofie gaat ervan uit dat het goed voor iedereen is om veel buiten te zijn iedere dag. Ook al valt er regen of sneeuw en ook al is het koud, je bent buiten. Wat je dan buiten doet kan heel erg verschillen. Naast deze vakken zal ik ook veel op excursie gaan met de studie. Zo zal ik bijvoorbeeld meerdaagse hikes gaan doen en is er een meerdaagse excursie naar een gletsjer in de buurt van Sogndal.

Ik heb gisteren van de meeste mensen afscheid genomen op mijn verjaardagsfeestje (12 augustus ben ik jarig). Eergisteren heb ik ook al afscheid genomen van mijn vader, zijn vriendin en mijn jongste broertje (5) en zusje (7). Nu is het tijd voor het inpakken van mijn spullen e.d.

Vanaf nu ga ik deze blog bijhouden. Mijn plan is om in ieder geval iedere week een nieuw stukje te schrijven met nieuwe foto's erbij. Hopelijk gaat dit ook echt lukken! Veel leesplezier!

-Plien de Haan.

Foto's:

IMG-20220807-WA0016

1. Monica rijkaart:
    7 augustus 2022
    Succes en we gaan je volgen en missen.
  2. Mark-Jan De Haan:
    9 augustus 2022
    Succes lieverd en heel veel plezier daar.
    Het wordt vast een mooie ervaring.
    Papa, Ariëtte, Julia en Sam
  3. J Schrijver:
    10 augustus 2022
    We gaan je zeker volgen en hopen dat je het heel erg naar je zin hebt! Oma Jenny en Victor!
  4. Tessa:
    23 augustus 2022
    Leuk Plien! Ik ben je aan het volgen (nadat ik de mailupdate uit de spam gevist had)